Dekadans




Jag tänker inte gnälla, jag har haft ett bra år. Men shit det har verkligen inte gjort mig till en bättre människa. Passande nog var det i år jag lärde mig ordet dekadens (kan även stavas dekadans). Svårt att tro att första halvåret på 2011 kommer vara så mycket annorlunda, men efter det? Det är blankt, inte svart, snarare mer ljust och förvirrande. Blankt. Man kanske skulle kunna likna det med en katt som tagit sig ut på motorvägen en mörk kväll. Han stelnar till av ett bländande ljus. Och om tiden finns inser han att det finns två val, antingen möta ljuset, eller vända om och gå tillbaka. Stanna i det förflutna, det redan kända, det trygga eller våga testa sina vingar och se vart ljuset bär.

I efterhand är det enkelt att välja, men hur skulle katten kunna veta att ljuset var en långtradare och inte ett jobb på en reklambyrå?

Eller sitt livs kärlek?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det förflutna är det förflutna inget vi kan göra något åt eller påverka. Det enda man kan göra är att försöka passera motorvägen så snabbt som möjligt så man inte blir påkörd, så tror jag mer på att sikta sig in på ljusen på andra sidan och inte stanna upp för det ljusen som kommer emot en i hög hastighet. Ge dig nu grabben! Glöm 4117. Du kan titta tillbaka när du har kommit över vägen. Möjligheter kommer, gäller bara att se dom.

Saknar dig lite extra mycket nu. Puss M

2011-01-02 @ 15:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0