Göteborgs Savé

Kom precis hem till hotellrummet. Klockan är tolv på natten här och jag som ensam vit ska egentligen inte gå ensam vid det här laget. Men mina nyvunna vänner släppte av mig 50 meter från hotellets entré så det kändes lugnt (Svårt att köra hela vägen). Så med snabba och spelat självsäkra steg passerar jag några grabbar. De säger Hello som vanligt och jag svarar hej tillbaka, som vanligt. Och fortsätter gå, som vanligt. Men nu börjar en kille ropa något jag inte hör. Han ropar igen och tillslut så börjar han springa efter mig. Aj, inte bra, inte bra.. Han har dessutom en pinne/käpp/påk och är full. Vad han ropar är "Ge mig något". Jag tänker till, vad har jag? Jag har 5000 killning på mig i tusen lappar (ca 500kr), en gammal mobiltelefon, ett Visa kort och min hotellnyckel. Detta är inte bra... Jag står vid det här laget i entrén till hotellet som är en lång folktom gång och säkerhetsdörren är en trappa upp och troligtvis låst. "Ge mig något!" Som tur är lyckas jag hålla mig kylig. Och det enda rätta kommer ut ur min mun:


- Do you want a snus?

Jag räcker fram dosan. Killen blir paff, tar en snusen, tackar så mycket och går. Tack och lov, hade kunnat bli ett tråkigt slut på en underbar helg. Har hängt runt på restauranger, klubbar och pubbar med snubben som gör all Coca Cola reklam i 27 afrikanska länder.

Ibland har man tur...
Ibland har man snus...


 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Om det finns en gud, tacka honom/henne/det för snus! Men var försiktig vännen. Gå inte ensam alls. Sanna säger att vita inte ska vara själva.



Hoppas allt är bra annars!

2010-12-15 @ 23:43:40
URL: http://gerty.blogg.se/
Postat av: Bergman

Jag ser en reklamfilm framför mig, med en punchline som..: Göteborgs rapé - räddar liv



Skönt att det gick bra, ta hand om dig fo helvede!

2010-12-16 @ 20:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0