Goes bananas



Idag är jag jätte stressad. Inte för att jag har mycket att göra utan snarare för att det är ett jäkla spring på mitt rum. Farsan, Winne och Ylva har kommit tillbaka från landsbygden och håller på att packa om sina väskor för att sticka vidare till Mombasa. Dessutom har jag suttit och krånglat med ett tre modem hela morgonen. En liten irritations dag med andra ord…

102mb senare känns allt rätt mycket bättre. De andra har stuckigt och jag har ätit en avokado stor som en kattunge.  Till och med researchat lite in för morgondagen. Ska ringa de stora elefanterna i reklambranschen. Projektet rullar på, har skramlat in tre intervjuer. En designer, en student och en lärare. Så det känns bra än så länge.

Igår var jag i utkanten av Nairobi. Hembjuden till Winnes systerson, han är vaktmästare och hyresvärd i ett bostadsområde av plåt. Dessutom dealar han bananer. Det går tydligen rätt bra nu…

För övrigt var det en vecka sedan jag började resa, och dessa kontraster. Det är verkligen svårt att beskriva men helt otroligt.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0